Wszystkiego najlepszego dla naszych pociech świętujących w tym miesiącu urodziny!

Jestem gotowy do szkoły gdy:

ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY

  • potrafi współdziałać z dziećmi w zabawie
  • przestrzega zasad i umów zawartych w grupie
  • potrafi kontrolować swoje zachowanie
  • szanuje prawa i własności innych
  • jest otwarty w kontaktach z dorosłymi
  • z chęcią okazuje swoje uczucia
  • jest samodzielny w czynnościach codziennych i samoobsłudze
  • dba o swoje rzeczy i porządek na półce
  • sprząta po sobie zabawki, pomoce
  • umie przekazać rodzicom informacje i polecenia otrzymane od nauczyciela


ROZWÓJ MOWY l MYŚLENIA

  • rozumie i zapamiętuje złożone polecenia
  • posiada bogaty zasób słownictwa
  • jest aktywny podczas zajęć, zabiera głos w dyskusji
  • potrafi wypowiadać się rozwiniętymi zdaniami
  • uważnie słucha bajek i opowiadań
  • rozumie ich treści
  • doprowadza pracę do końca nawet gdy napotyka trudności
  • odtwarza treści wiernie (wierszy i piosenek)
  • potrafi ułożyć historyjkę obrazkową z 3 obrazków
  • dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazu
  • czyta tekst ,proste zdania, łatwe wyrazy (drugie półrocze)
  • mowa prawidłowa
  • jest skupiony na przedmiocie zajęć, uważnie śledzi ich przebieg
  • potrafi ułożyć obrazek z 6 części
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory i pochodne


ROZWÓJ POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

  • potrafi określić położenie przedmiotów w przestrzeni
  • potrafi określić kierunki w przestrzeni
  • jest świadomy stronności swego ciała
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, kula, sześcian)
  • potrafi wyodrębnić zbiory przedmiotów
  • klasyfikuje przedmioty według cech:.
    • wielkości
    • koloru
    • kształtu
    • funkcji
  • liczy w zakresie 10
  • zna i posługuje się liczebnikami do 10 
    • głównymi 
    • porządkowymi 
  • dodaje i odejmuje w zakresie 10 (drugie półrocze) 
  • rozpoznaje i nazywa cyfry oznaczające liczby od 0 do 10 (drugie półrocze)
  •  rozumie i stosuje znaki matematyczne (drugie półrocze) 
  • rozwiązuje proste zadania tekstowe (drugie półrocze)


WYCHOWANIE MUZYCZNE I PLASTYCZNE

  • potrafi podać liczbę zwrotek słyszanej piosenki
  • potrafi określić budowę piosenki: zwrotka, refren
  • poznaje akompaniament do: marszu, biegu, podskoków
  • rozpoznaje dźwięki instrumentów perkusyjnych
  • zna kierunki kreślenia od lewej do prawej
  • poprawnie posługuje się nożyczkami
  • prawidłowo odwzorowuje znaki litero-podobne
  • potrafi wykonać:
    • wydzierankę
    • wycinankę
    • formę przestrzenną z papieru
    • rysunek dowolny: bogaty w szczegóły
    • rysunek postaci ludzkiej: posiada podstawowe części


ORIENTACJA W ŚRODOWISKU

  • zna nazwę swojej miejscowości
  • zna nazwę swojego kraju {flagę, godło)
  • zna pory roku
  • określa zmiany związane ze zmianami pór roku
  • zna dni tygodnia
  • zna swoje imię i nazwisko
  • zna ulicę i numer domu
  • zna zasady ruchu drogowego


ROZWÓJ FIZYCZNY

  • bierze udział w zajęciach gimnastycznych
  • samodzielnie przebiera się w strój gimnastyczny
  • przechodzi przez tory przeszkód
  • potrafi rzucać i chwytać piłkę
  • wykonuje rzuty przyborami ręką prawą i lewą
  • wspina się na przyrządy
  • toczy piłkę oburącz
  • czworakuje ze zmianami
  • • zachowuje równowagę na ławeczce