SÓWKI PRACUJĄ W DOMU
Obecna sytuacja zmusiła nas do pozostawania w domach. My nauczyciele nie możemy prowadzić zajęć w przedszkolu lecz przez cały ten czas jesteśmy w kontakcie z naszymi dziećmi. Współpracujemy z Rodzicami przesyłając różnorodne zadania, wskazówki do pracy: wiersze, piosenki, opowiadania, propozycje do pracy w książkach, pomysły prac plastycznych i zabaw.
Dzieci z grupy “Sówek” po otrzymaniu tekstów wierszy i piosenek o tematyce wiosennej w swoich domach wykonały (w oparciu o ich treści) piękne rysunki a Rodzice przesłali do wychowawczyni ich zdjęcia. Kolejną propozycją było wykonanie (według podanego wzoru) kwiatów wiosennych: przebiśniegów, krokusów, bazi wierzbowych i leszczynowych.
Po przesłaniu “Sówkom” instrukcji wykonania tulipanów techniką origami z kwadratów nauczycielka znowu otrzymała zdjęcia pięknie wykonanych prac. Sześciolatki na bieżąco wykonują zadania w książkach, uczą się wierszy o wiośnie, poznają i utrwalają litery, ćwiczą sprawności grafomotoryczne.
Kiedy poznawały literę “c” miały zadanie założenia hodowli cebuli. Uczą się piosenki “Polka fasolka” a także hodują fasolkę.
W oparciu o tekst przesłanego opowiadania pt. “Tajemnica małego nasionka” dzieci tworzą rysunkową książeczkę.
Starszaki z grupy “Sówek” otrzymały także przepis na ciasto cytrynowe. Gdy oglądamy zdjęcia Darii przy pracy i po niej, to aż ślinka leci.