SÓWKI UCZĄ SIĘ W DOMU

Sześciolatki spędzają czas w domu na pracy i zabawie. Mogliśmy oglądać już część prac plastycznych nadesłanych w związku z opracowywaną tematyką “Oznaki wiosny” i “Wszystko rośnie”. Zobaczymy jeszcze prace, które zostały nadesłane troszkę później a są związane z tymi tematami. W dalszej części będą prace dotyczące “Pracowitej wiosny” i tematów; “Co słychać u ptaków” oraz “Wiosna lubi zielone”.


“Wszystko rośnie” – Gdy popatrzymy za okno to widzimy, że wszystko rzeczywiście rośnie.”Sówki” uczyły się wiersza “Wiosenne kwiaty” i recytowały swojej pani przez telefon. Dzieci w swoich domach założyły hodowlę cebuli i fasolki. teraz obserwują ich wzrost. Już wcześniej mogliśmy oglądać kilka “ogródków”.


“Tajemnica małego ziarenka” – Po wysłuchaniu opowiadania dzieci rysowały kolejne zdarzenia tworząc książeczkę.


“Co słychać u ptaków”Opracowując ten temat dzieci miały możliwość poznawania ptaków mieszkających w Polsce i powracających do nas. Otrzymywały także propozycje zabaw ruchowych, ćwiczeń językowych, zabaw matematycznych, ćwiczeń analizy słuchowej oraz teksty opowiadań. Dzieci wykonały, wybraną przez siebie techniką, prace plastyczne na temat “Ptaki w gniazdach”.


“Wiosna lubi zielone” – Zamknęliśmy temat “Pracowita wiosna” propozycjami zabaw i gier; w zielone, w domino. Dzieci z rodzicami uczyły się rozbudowywać zdania. Realizując poszczególne tematy wykonują ćwiczenia w książkach “Tropiciele”, uczą się czytać, rysować i pisać. Oto prace na temat “Na zielonej łące”.